Follow me on facebook

ပရဟိတစိတ္ရွိသူအားလံုးကို စိမ္းလန္းေျမ ပရဟိတအဖြဲ႔မွႀကိဳဆိုပါသည္...အေသးစိတ္သိရွိႏုိင္ရန္ဤေနရာတြင္ဖတ္ရႈပါ.။

Tuesday, December 20, 2011

ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္၊ ႏုိင္းႏုိင္းစေနနဲ႕...ကၽြန္ေတာ္ေမၿမိဳ႕မိုး..


  ဟုတ္ကဲ့ ေခါင္းစဥ္ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္ျပင္းကတ္သြားၿပီး မဖတ္ေတာ့ဘူးေတာ့မလုပ္ပါနဲ႕ေနာ္..။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုႏုိင္ငံေက်ာ္ ႀကီးေတြနဲ႕ ယွဥ္ထားတာမဟုတ္ပါဘူး..။ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားမိတဲ့...စာေပဂီတ၊ အႏုပညာရွင္ ေတြအေၾကာင္းကို နည္းနည္းေလးေျပာခ်င္လို႔ပါ..။ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲမွာ ေလးစားအားက်တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္..။ စာေပ ေရာ တစ္ျခား ဂီတ ရုပ္ရွင္အစရွိသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ...။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က သီခ်င္းေတြနားေထာင္ၾကတယ္..။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း လူငယ္တစ္ေယာက္ပါ..။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္း ဆိုတတ္တဲ့အရြယ္က ဗဒင္တို႔ ေခတ္..၊ ေဇာ္၀င္းထြဋ္တို႔ေခတ္...။ကၽြန္ေတာ္ေမြးတဲ့ ၁၉၉၀ မွာပဲ..၊ဆရာငွက္ႀကီး(ဆရာထူးအိမ္သင္) က အၾကင္နာ အိပ္မက္ စီးရီးကိုထြက္တယ္..။ သိပ္ကိုၾကိဳက္ခဲ့တဲ့ အ ေခြ ပါ..။ အဲဒီေနာက္ နဲနဲႀကီးလာေတာ့.ဦးညီထြဋ္တို႔ ဦးရင္ဂိုတို႔ အေတာင္ပံပါရင ္  မင္းဆီကို  တို႔ေခတ္စားလာ တယ္...။  ေဆးဆိုးပန္းရိုက္တို႔ ..။ အေပၚထပ္နဲ႕ေအာက္ထပ္ဇာတ္ လမ္းတို႔ ဘာတို႔ ေပါ့ဗ်ာ.။ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္က ဟိုဘက္က ေခတ္ကို ေကာင္းေကာင္းမမီလိုက္ဘူး..။ငယ္ငယ္ကတည္းက ေရာ့ခ္အင္ရိုး တို႔ ေပါ့ပ္  တို႔နဲ႕ႀကီးလာတာလို႔ေျပာရမယ္..။ ျမန္မာသံေတြဘာေတြသိပ္မသိခဲ့ဘူး..။ ဒါေပမယ့္  ကၽြန္ေတာ္ကငယ္ငယ္ က တညး္ကသီခ်င္းနားေထာင္တဲ့အခါ စာသားကို သိပ္အေလးထားတယ္..။တစ္ခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြ. ၊ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္ ေပမယ့္..သူမ်ားေတြသိပ္မၾကိဳက္ၾကဘူး..။ တစ္ခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြက်ျပန္ေတာ့ သူမ်ားေတြအရမ္းႀကိဳက္ၾကေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္မႀကိဳက္ျပန္ဘူး.. ။ ကၽြန္ေတာ္ကတကယ္ ေသခ်ာနားေထာင္ျဖစ္တာက .. စာသားကို ခံစားၿပီးနားေထာင္တတ္တယ္...။ ထားပါေတာ့ဗ်ာ..။ အဲဒီိလိုနဲ႕ ဒီဘက္ေခတ္ေပါ့ ဗ်ာ.။ Hip Hop , Punk , Pop ,  Rock မေရြးခ်ယ္ပါဘူး .. ။ စာသားေကာင္းရင္ ခံစားခ်က္ကိုထိရင္ ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်မိတယ္..။
        ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းၿပီးၿပီး ရွမ္းျပည္နယ္က ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္သင္တန္းတက္ရတယ္...။ အဲဒီမွာ Cyber Dragon ဆိုတဲ့ ဆိုင္ မွာ ေဒါင္းလုပ္ခ်ထားတဲ့ သီခ်ငး္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါေရာဗ်ာ..။ အဲဒါနဲ႕ပဲ ကၽြန္ေတာ့္ လည္း 250 GB Hard disk ေလးနဲ႕ ကူူးလာခဲ့တယ္..။ အေဆာင္မွာေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ဖြင့္ၾကည့္မိ တယ္..။  မွတ္မွတ္ရရ လူကအဲဒီအခ်ိန္မွာ အက်ၤီေတြကို မီးပူထိုးေနတာ..။ အခန္းထဲမွာ သီခ်င္း သံ ဖြင့္ထား တယ္ေပါ့ဗ်ာ..။ ကိုထီးရဲ႕ Analog ေခတ္က သီခ်င္းေတြကို Mp3 ျပန္ေျပာင္းထားတဲ့ သီခ်င္းေတြပါ..။
ကၽြန္ေတာ္က ကိုထီးသီခ်င္းေတြသိပ္နားမေထာင္ဖူးဘူး..။ နားေထာင္ေနတဲ့သီခ်င္းက တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက သိပ္ နာမည္ႀကီးတဲ့.. “ႏွလံုးလမ္းေၾကာင္းမွာ ကၽြန္းခံေနတယ္.”ပါ..။ ပထမ တီးလုံးသံစၾကားရတယ္..။ သာမာန္ပါပဲ..။ ပထမဆံုးသီခ်င္းသံကစ၀င္လာတယ္..။
“ ပိုေနရင္သာ၊ မသိသာတယ္. လိုေနရင္ ဘ၀တစ္ခုလံုးဟာေနသလိုကြယ္....” မီးပူထိုးေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ့လက္ ေတြအလုိလိုရပ္သြားတယ္။ ကိုထီးရဲ႕ ျပိဳင္ဘက္ ကင္းတဲ့ ကရုဏာသံပါ..။ ပိုၿပီးထူးျခားတာက. .ထူးျခားတဲ့စာ သား ပါ..။ ဒါက ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ေရးတယ္ဆိုတာ သိရတယ္..။ကၽြန္ေတာ္ မီးပူကိုပလပ္ျဖဳတ္ၿပီး ဆက္နား ေထာင္ မိတယ္.။
အခု ဖတ္မိတဲ့သူေတြကေတာ့ စာဖတ္ေကာင္းေအာင္ေရးထားတာ ထင္လိမ့္မယ္ထင္တယ္. ။ တကယ္က ကၽြန္ေတာ္ ကိုထီးသီခ်င္း
ေတြဘယ္ေလာက္နားေထာင္တယ္ဆိုတာ အခန္းထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြအသိဆုံုးပါ.။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Block မွာလူငါးေယာက္ရွိပါ တယ္.။ သံုးေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ ကိုထီးသီခ်င္းေတြအလွည့္က် ဖြင့္ေနၾကပါတယ္.။ ( ထားပါေတာ့ခင္ဗ်.)
 ေရေဘာင္ဘင္နဲ႕မ ျပည့္အိုးသဖြယ္ ..လူဆိုတာ တစ္ေယာက္စီ
မေနႏုိင္တဲ့ သတၱ၀ါေတြပဲလို႔ဆိုစမွတ္ရွိခဲ့တယ္..အေဖာ္မြန္ေတြနဲ႕အိမ္
ေထာင္ေတြနဲ႕ တင့္တယ္ၿမဲ..ကိုယ့္မွာေတာ့ကြယ္ တစ္ေကာင္တည္းမ်က္စိလည္..”
   ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ပဲ အံ့အားသင့္သြားတယ္..။ အဲဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ဆက္ နားေထာင္ မိတယ္..။ အျပာေရာင္မ်က္ရည္..။ လြိဳင္ဆမ္ဆစ္သို႔ ေတာင္းပန္ျခင္း။ ဥဒၵိစၥအလြန္၊ ျမင္းမိုရ္မို႔လား၊ အခ်စ္ဆိုတဲ့ အ ရ သာ၊  ေမာင္လျပည့္၀န္း ၊ ေမၿမိဳ႕မိုး(အႀကိဳက္ဆံုးသီခ်င္း) ၊ေလညာရပ္ကအခ်စ္..အစရွိသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ.။ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ားႀကီးကိုနားေထာင္မိတယ္..။အဲဒီမွာကၽြန္ေတာ္ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး စာ း မိ တယ္..။ (ေမာင့္လျပည့္၀န္းကေတာ့ ကိုေန၀င္းသီခ်င္းလို႔သိရပါတယ္.)။သူဟာရွမ္း အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္၊ ဘာလို႔ ျမန္မာစာအေရးအသား ဒီေလာက္ညက္ေညာ သပ္ရပ္ရတာလဲ..။ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္အံ့ၾသမိ ပါတယ္..။ ရွမ္း လည္း ဗမာ၊ဗမာလည္းရွမ္းဆိုတဲ့ စကားကို ကၽြန္ေတာ္အရင္ကဂရုမျပဳမိပါဘူး.ဘူး.။ ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ ဆရာက သက္ေသလိုပါပဲ..။ ဆရာ့ကိုေလးစားမိသလို ဂရုဏာသံပုိင္ရွင္ ကိုထီး ကလည္းကၽြန္ေတာ့္အ ႀကိဳက္ ဆံုးအဆိုေတာ္တစ္ဦးျဖစ္လာတာပါ..။သူေရးတဲ့သီခ်င္းတိုင္းမွာ အဓိပၸါယ္ကို တစ္ခုခုနဲ႕ႏႈိင္းၿပီး ေရးဖြဲ႕ ထားတာ မ်ိဳးေတြ.။ယွဥ္ျပ ထားတာမ်ိဳးေလးေတြပါတတ္ပါတယ္.။ သိပ္ၿပီး သပ္ရပ္ပါတယ္..။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ ေလး စား အားက်မိပါတယ္.။
        ေနာက္တစ္ေယာက္ က ဆရာမ ႏုိင္းႏုိင္းစေနပါ..။သူမက လားဟူလူမ်ိဳး ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ဇာတိပါ..။ လား ဟူ ဆိုတာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕လူနည္းစု ပါ..။ ဒါေပမယ့္  ဆရာမရဲ႕ ေက်ာ္ၾကားမႈေတြက တကယ့္ကို အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္းပါတယ္....။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမရဲ႕ ဘာသာျပန္ကိုယ္ပိုင္ ရသစာစုေလးမ်ားကိုဖတ္ဖူးပါတယ္..။ဆရာမရဲ႕ ျမန္မာစာ အေရးအသားဟာ သိပ္အဆင့္ျမင့္ပါတယ္..။ ေတာ္ရံုတန္ရံု စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုလည္း မမွား ပါဘူး.။ ၿပီးေတာ့ ထူးျခားတဲ့ေရးဟန္တစ္မ်ိဳးနဲ႕ ဆရာမႏုိင္းႏိုင္းစေနက သူ႔ရဲ႕ ၀က္ဘ္ဆိုက္.. http://www.99sanay.com မွာ ခုလိုတင္ထားပါတယ္..။

              ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဆရာ စုိင္းခမ္းလိတ္ေရာ။ ဆရာမ ႏုိင္းႏုိင္းစေနေရာ က ကၽြန္ေတာ္ ေလး စား အားက်တဲ့ စာေပဂီတ အႏုပညာရွင္ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္....။သူတို႔ဟာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး မ်ားျဖစ္ ေသာ္ ျငား  လည္း ျမန္မာစာေပ ျမန္မာ စကားကို ထူးခၽြန္ စြာတတ္ကၽြမ္းတဲ့ စာေပ ပညာရွင္ ေတြလို႔ ေျပာလို႕ ရပါ တယ္။   ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျပည္မမွာေနတဲ့ လူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတာင္သူတို႔ ေရး တဲ့စာေတြလို မေရးႏုိင္ မေတြးႏုိင္ၾကပါဘူး..။ ကၽြန္ေတာ္ က ဗမာ+ရွမ္းကျပားဆိုေပမယ္.့ကၽြန္ေတာ္ ေမြးတဲ့ေနရာက တကယ့္
ေျမျပန္႔ေဒသမွာေမြးတာျဖစ္ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ တို႔ ဆရာမ ႏုိင္းႏုိင္းစေန တို႔စာ ေတြမ်ား ဖတ္လိုက္ရရင္ ဟာ... ဆရာဒီသီခ်င္းကို ဘယ္လိုမ်ား စဥ္းစားလိုက္ပါလိမ့္...။ဒီဒႆနေလးကိုျဖင့္ ဆရာမ ဘယ္လိုေတြးလိုက္ပါလိမ့္. စသျဖင့္ေတြး မိပါတယ္...။
              တကယ္ျဖစ္ခ်င္ တကယ္လုပ္ အဟုတ္ျဖစ္ရမည္ တဲ့..။ တစ္ဦးက ေစတနာ တစ္ဦးကေမတၱာ ဇာတ္ ကားမွာ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းေျပာခဲ့တဲ့စကားေလးပါခင္ဗ်ာ...။တကယ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ တကယ္လုပ္ပါ..။ စိတ္ ရွည္ ရွည္ထားပါ.။ စိတ္ထားႏူးညံ့ပါေစ..။အေကာင္းဆံုး ကိုသာ ေပးႏုိင္ပါေစ..ခင္ဗ်ာ..။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႕ ..ကိုယ္ ကိုယ ္တိုင္ မလုပ္ႏုိင္ပဲ .. ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္..။ ကၽြန္ေတာ္လည္းစိတ္ထဲမွာ စံျပထားၿပီး ႀကိဳးစားေန ပါတယ္..။ ျမန္မာႏုိင္ငံကိုခ်စ္တဲ့ ျမန္မာစာေပကို ျမတ္ႏုိးတဲ့ လူအားလံုး ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္နဲ႕ဆရာမ  ႏုိင္းႏုိင္း စေန တို႔ကို အတုယူၿပီး ႀကီးစားဖန္တီးသင့္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား....။



ေရးသားသူ : မိုးသက္ // 7:16 AM
အမ်ိဳးအစား:

3 comments:

  1. ေဆာင္းပါးေကာင္းေလးကိုဖတ္သြားပါတယ္ဗ်ာ...

    ReplyDelete
  2. ဟုတ္ပါ့ေနာ္..ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ဆုိ အေရးအသားေတြႏူးညံ့လြန္းလုိ.အရမ္းသေဘာက်တာ။အိမ္ကအကိုကသူ.ပရိသတ္အမာခံၾကီးေပါ့။ဂစ္တာတီးသင္ေပးတာေတာင္ဆရာ့သီခ်င္းေတြနဲ.ေလ။အရမ္းအားက်တဲ့သီခ်င္းေရးဆရာထဲမွာသူပါတယ္။
    Areal Thu

    ReplyDelete
  3. ေမျမိဳ႔သူ ကအားေပးသြားပါတယ္ :)

    ReplyDelete

မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ မွတ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စာမူခလို႔ ဆိုလို႔ရသလို..
ေနာက္တစ္ပုဒ္ဖန္တီးဖို႔ အားေဆးတစ္ခြက္ေပါ့ဗ်ာ......

 

My Blog List