Follow me on facebook

ပရဟိတစိတ္ရွိသူအားလံုးကို စိမ္းလန္းေျမ ပရဟိတအဖြဲ႔မွႀကိဳဆိုပါသည္...အေသးစိတ္သိရွိႏုိင္ရန္ဤေနရာတြင္ဖတ္ရႈပါ.။

Saturday, March 24, 2012

စာေပခရီးနီးသလား...(၄)

                    ေနာက္ထပ္ နဲနဲ အဆင့္ျမွင့္ၾကည့္ရေအာင္...။ကၽြန္ေတာ္ အစမ္းကဗ်ာတစ္ပုိဒ္ေဖာ္ျပထားပါ
တယ္..။
     
သင္ေသသြားေသာ္

သင္ေသသြားေသာ္..
သင္ဖြားေသာေျမ၊သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏..။
 အဲဒီကဗ်ာပိုဒ္မွာၾကည့္ရင္ ၄-၃-၂ ကာရန္ကို သြား ဆိုတဲ့၃ကာရံကေန စထားတာကိုေတြ႔ရမွာပါ..။ေျပာရမယ္
ဆိုရင္.. ကဗ်ာဆိုတာ သံႀကိဳးေလးေတြလိုပါပဲ..။ စလိုတဲ့ေနရာကေနစႏုိင္ပါတယ္.။ 
အစမ္းတစ္ပုိဒ္ေလာက္ေရးၾကည့္ရေအာင္..။
စစ္သားေကာင္းတုိ႔..
အေလာင္းေျမခ၊ ပ်က္ေၾကြရလည္း
ရဲကမေသ၊
ေသက ငရဲမလား၊ ဆိုရွိထားသည့္
စကားသစၥာ၊ ရွိသည့္ရာတိုင္း
၀န္တာေက်ပြန္၊ အားစိတ္သြန္သည့္
ျပည့္မြန္ခ်စ္စြာ၊မင္းရွိရာကို
ငါသည္ဦးညြတ္လိုက္ပါ၏......။
          ေအာက္မွာ ရဲကမေသ ၊ ေနရာမွာ ရဲကမေသ၊ေသက ငရဲမလားလို႔ကၽြန္ေတာ္ပါဒ တစ္ခု (နံပတ္ ၃ ေန
ရာ)ကိုခ်န္ခဲ့ပါတယ္.။ အားလံုးသေဘာေပါက္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္.။ အဲဒီလို တစ္ပါဒေလးေတြခ်န္ခဲ့တဲ့အတြက္
ဆိုရတာ သြက္သြားပါတယ္.။ ဥပမာ ျပရလွ်င္နာမည္ေက်ာ္ ပ်ဥ္းမငုတ္တို ကဗ်ာကိုၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္.။ 
ပ်ဥ္းမငုတ္တို
ဖုထစ္ရြတ္တြ ၊ ဌက္လင္းတသို႔
ပ်ဥ္းမငုတ္တို ၊ သက္ၾကားအိုသည္
ကုန္မိုထက္တြင္ ၊ တစ္ပင္တည္း ။

ခြဆုံအေကြး ၊ သစ္ေခါင္းေဆြးလည္း
အေဖးတက္လွာ ၊ အိုင္းအမာသို႔
က်ယ္စြာဟက္ပက္ ၊ ျခအိမ္ပ်က္ ။

ကုန္းမိုကမ္းပါး ၊ ေျမပပ္ၾကားတြင္
စစ္သားခေမာက္ ၊ ပိန္ေျခာက္ေျခာက္လည္း
စစ္ေရာက္စခန္း ၊ လက္ျပညႊန္း ။


ထိုပင္ငုတ္တို ၊ ပ်ဥ္းမအိုသည္
စစ္ကိုလည္းၾကံဳ ၊ ျခအုံလည္းျဖစ္
ဓားထစ္လည္းခံ ၊ ေနလ်ွံလည္းတိုက္
ေလျပင္းခိုက္လ်ွက္ ၊ မငိုက္ဦးေခါင္း
ေႏြသစ္ေလာင္းေသာ္ ................
ရြက္ေဟာင္းညွာေၾကြ ၊ ရြက္သစ္ေ၀၍
ေလျပည္ထဲတြင္ ၊ ငယ္ရုပ္ဆင္သည္
အသင္ေယာက်ာၤး ေကာင္းတကား ။ ။ ။

( မင္းသု၀ဏ္ )
              ေအာက္ဆံုးအပိုဒ္မွာေရးထားတဲ့.. စစ္ကိုလည္းႀကံဳ ၊ ၿခအံုလည္းျဖစ္၊ဓားထစ္လည္းခံ၊ေနလွ်ံလည္း
တိုက္၊ အထိ တစ္ဆက္တည္းေရးထားၿပီးမွ.ေနလွ်ံလည္းတိုက္၊ေလျပင္းခုိက္ လွ်က္ ၊ မငို္က္ဦးေခါင္းမွာ.ျပန္၀င္
သြားတာကိုေတြ႔ရမွာပါ..။
         ၄-၂နဲ႔တစ္ဆက္တည္းေရးသြားၿပီး မွ ၄-၃-၂ ထဲျပန္၀င္သြားတာပါ.။ကဗ်ာေရးနည္းေလးေတြက စိတ္၀င္
စားဖို႔ေကာင္းသလို အပ်င္းလည္းေျပပါတယ္...။ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ဖတ္ဖူးတဲ့. ဆရာႀကီးေမာင္ထင္ရဲ႕.. 
ငဘ ဆိုတဲ့ ၀တၳဳထဲက. ကဗ်ာေလးတစ္ပုိဒ္ကို ဖတ္ၾကည့္ပါဦး..။
သားကိုလက္ငင္
လင္ကိုလက္တို႔ ၊မ်က္ရည္စို႔ျဖင့္
ေခြးအို႔ေခၚကာ၊ ေျပးရရွာသည္.
ေခၽြးတပ္လာ၍ဆြဲစဥ္က...။
                  ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႔ လက္ထက္က ထြက္ေပၚခဲ့တဲ့ကဗ်ာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေခတ္ရဲ႔႕႕နိမိတ္ပံု
ေတြထင္ဟပ္ေနတာကိုေတြ႔ရပါတယ္...။ရင္တြင္းခံစားခ်က္ ရွိတဲ့အရာ ကို စကားလံုးေတြနဲ႔.ေဖာ္ညႊန္းတဲ့အ
တတ္ပညာတစ္ခု လို႔ပဲ အၾကမ္းဖ်ဥ္းမွတ္ယူႏုိင္မွာေပါ့..။ က်န္တဲ့ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတြလည္း ဆက္ေလ့လာ
ေပါ့ဗ်ာ.. ။ ေဒြးခ်ိဳး. ၊ ေလးခ်ိဳးေတြကလည္းနက္နဲသေလာက္ ဖတ္ရတာ အင္မတန္ နား၀င္ပီယံရွိပါတယ္.။ 
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္မိရင္.  ကာရံယူထားတာဘယ္ေလာက္သပ္ရပ္စနစ္က်တယ္ဆိုတာနဲ႔ အေၾကာင္းအရာ
အတိမ္အနက္ ေလးနက္မွႈရွိတယ္ဆိုတာကို သံုးသပ္ၿပီး ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္မျဖစ္ ကိုသံုးသပ္တာပါ.။ 
ေနာက္တစ္ခုက... ။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြေပါ့..။
            ကၽြန္ေတာ္အစက ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြကို လက္မခံပါဘူး.။ ျမန္မာကဗ်ာအေရးမ်ားခဲ့တဲ့သူပီပီေပါ့ဗ်ာ
ကာရံကိုဦးစားေပးတယ္.။ အဲဒီအစြဲတစ္ခုရွိခဲ့တယ္ေပါ့.။ ဒါေပမယ့္. အဲဒီတုန္းက ကာရန္မဲ့ကဗ်ာေတြမွာ လြတ္
လပ္မႈရွိတယ္ဆိုတာကို သိပ္သတိမထားမိဘူး.။ စကားလံုးစီရီမႈနဲ႔.. လြတ္လပ္မႈဆိုတာ..ယေန႔ေခတ္မွာ ကာရံ
မဲ့ကဗ်ာေတြ အားသာသြားေစတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲ..။ တစ္ပိုဒ္ေလာက္ ဖတ္ၾကည့္ေပါ့..။
မိသားစုဆုိတာ..
အကုန္တက္ ၊အကုန္ဆင္း 
ကစားေနၾကရတဲ့ ေဘာလံုးတစ္သင္း... တဲ့.။
         အေပၚက ကာရံမဲ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေပါ့ဗ်ာ .။ ေသခ်ာၾကည့္ၾကည့္ရင္ . ဥပမာေပးထားပံုအင္မတန္ေကာင္း
တာကိုေတြ႔ရမွာပါ.. ။ ဒီကဗ်ာက ကၽြန္ေတာ္ေရးတာမဟုတ္ပါဘူး.။ မဂၢဇင္းတစ္ခုမွာဖတ္ဖူးတာပါ.။ 
အကုန္တက္အကုန္ဆင္းကစားေနရတဲ့ေဘာလံုးအသင္းတစ္သင္း  ကိုျမင္ၾကည့္ေပါ့..။တစ္ဖက္အသင္းကိုဖိ
ထားတဲ့အခါမွာလည္း အကုန္လံုးက အထက္ဖက္ကေန.ေသာ္လည္း တစ္ဖက္အသင္းက ဖိတဲ့အခါမွာ တစ္
သင္းလံုးပဲ ဆင္းၿပီး ခုခံ ဖ်က္ထုတ္ၾကရတာကို မိသားစုဆိုတဲ့ အရာကိုတင္စားထားတာပါ.. ။ ဘယ္ေလာက္
ေကာင္းတဲ့ ဥပမာလဲ..။ မိသားစုဆိုတာလည္း ေျပလည္တဲ့အခါမွာ တစ္မိသားစုလံုးေကာင္းစားၿပီးေအးေအး
ခ်မ္းခ်မ္းေနရေပမယ့္.ၾကပ္တည္းတဲ့အခါမွာလည္း ဒုကၡေပါင္းစံုကို အားလံုးကတက္ညီလက္ညီခံစားၾကရ
တာကိုဆိုလိုထားတာပါ.။
                  ကဗ်ာေတြကိုေလ့လာတာနဲ႔အမွ် .. ကဗ်ာေတြကို ခံစားတတ္လာပါလိမ့္မယ္.။ အခ်ဳပ္ဆိုရရင္
ေတာ့ မေ၀းေသာ္လည္း မနီးလွတဲ့စာေပခရီးထဲ..မွာ ကဗ်ာ..ပိုင္း၊ စာပိုင္း ေတြကို ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္အမ်ိဳး
သားစာေပတစ္ခုကို ထိန္းသိမ္းရာေရာက္မယ္ဆိုတာ သိထားသင့္ပါတယ္.။ ျမန္မာစာသည္ ငါတို႔ျပည္၊ျမန္မာ
စာသည္ ငါတို႔စာ၊ျမန္မာစကားသည္ ငါတို႔စကား ဆိုတဲ့စကားထဲကလိုပါပဲ.။ ျမန္မာစာေပနဲ႔. ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ
ကိုခြဲျခားလို႔မရႏိုင္သလို.. ကမာၻ႔အခက္ခဲဆံုးဘာသာစကားေတြထဲမွာတစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာစာျမန္မာ
စကားကိုလည္း ထိန္းသိမ္းသြားၾကဖို႔ဆိုတာ.. အားလံုးရဲ႕ရင္ထဲက ဆႏၵ ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ပါတယ္..။



ေရးသားသူ : မိုးသက္ // 6:38 AM
အမ်ိဳးအစား:

4 comments:

  1. အပိုင္း (၄) လာဖတ္သြားတယ္ေမာင္ေလးေရ. ေက်ာင္းတုန္းက တစ္ကယ္မသင္ဖူးခဲ့ေတာ့.. ကဗ်ာအေၾကာင္းကို သိပ္မသိတာ အခုမွပဲ တီးမိေခါက္မိရွိလာရျပီ. ေက်းေက်းပါ. :)

    ReplyDelete
  2. ကဗ်ာက ေက်ာင္းတုန္းက ဖတ္ခဲ့တယ္..ခုမွ ေရးနည္းေလ့လာရာတာ..ဆရာမ သားကိုလည္း သင္ေပးေနာ္..ခိခိ

    ReplyDelete
  3. ျမန္မာ့စာေပကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပမယ့္
    ကဗ်ာကိုစပ္တတ္တဲ့ပါရမီကမပါေလေတာ့
    ကဗ်ာမွန္သမွ်ကိုအိမ္လည္ဖတ္တယ္ေမၿမိဳ႕မိုးေရ။
    စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

    ေမတၱာျဖင့္
    အန္တီတင့္

    ReplyDelete
  4. ဘယ္ႏွတန္းလဲမသိေပမယ္႔ငယ္ငယ္ကသင္ခဲ႔ရတာမွတ္မိတယ္ပ်ဥ္းမငုတ္တိုကဗ်ာေလ
    ခက္လုိ႔ စိတ္ညစ္ထွာဟယ္ေျပာပါနဲ႔ေတာ႔
    ၾကီးလာေတာ႔အဲဒီကဗ်ာကုိၾကိဳက္သြားျပန္ေရာ
    ဘ၀ဆုိတာခက္ဖူးလား

    ReplyDelete

မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ မွတ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စာမူခလို႔ ဆိုလို႔ရသလို..
ေနာက္တစ္ပုဒ္ဖန္တီးဖို႔ အားေဆးတစ္ခြက္ေပါ့ဗ်ာ......

 

My Blog List