Saturday, March 17, 2012

စာေပခရီးနီးသလား...(၁)

      စာေပခရီးနီးသလား..  လို႔ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ေတာ့ စာေပ ပါရဂူႀကီးစတိုင္ျဖစ္သြားမလားမသိဘူး.။ ဟဲဟဲဘယ္ေနရာမဆို ခပ္ပါးပါးေလာက္ပဲသိတဲ့ ေတာင္စပ္စပ္ေျမာက္စပ္စပ္ေတြထဲက စာစပ္စပ္ေလး
ေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ခဲ့မႈေလးေတြကို စကားစျမည္သေဘာမ်ိဳးေလးေျပာျပခ်င္လို႔ပါ..။

ကဗ်ာေတြဆိုတာ..
       ကဗ်ာတဲ့..။ ဘာလဲကဗ်ာ.။ ဆယ္တန္းတုန္းကေတာ့ျမန္မာစကားေျပစာအုပ္ထဲက.ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္
တင္ရဲ႕႕႔ ျမန္မာစာအေရးအသားတိုးတက္ေစနည္းထဲမွာ ပါတဲ့ ခက္ဆစ္တစ္ခုကိုက်က္ခဲ့ရတယ္.။ကဗ်ာ. စာလံုး
အကန္႔အသတ္၊ကာရန္အခ်ိတ္အဆက္ တို႔ျဖင့္စနစ္တက် ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ပုဒ္အစုအေပါင္းကို ကဗ်ာဟုေခၚ
သည္ တဲ့.(အတိအက်ေတာ့ဟုတ္ေလာက္ဖူးအသက္ႀကီးၿပီဆိုေတာ့ ေမ့ၿပီဗ်ာဒါေပမယ့္ အဲဒါနဲ႔နီးစပ္ပါတယ္)
ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္ဆိုတာက ျမန္မာ့စာေပေလာကမွာ ေတာ္ေတာ္ကို ႀကီးမားတဲ့အခန္းက႑ကပါ၀င္ခဲ့
တဲ့သူဆိုတာ ေျပာစရာမလိုဘူး.။ျမန္မာစာ ေလာကမွာ ဆရာႀကီးတီထြင္ခဲ့တဲ့စကားလံုး ေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ.။
ဥပမာေျပာရရင္ခုေခတ္တကၠသိုလ္ဆိုတဲ့စကားလံုးကို ဆရာႀကီးထြင္ခဲ့တာပါတဲ့.။Taxila (အတတ္ပညာေပါင္း
စံုသင္ၾကားႏုိင္ေသာ တကၠသိုလ္ျပည္ကေန နာမည္ယူထားတာ)ဆိုတဲ့စကားလံုးကို ျမန္မာ့ပညာေရး၀န္ႀကီး
အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးနဲ႔ညွိၿပီးသတ္မွတ္ခဲ့တာပါတဲ့.။ေနာက္ၿပီး ဆရာႀကီးက ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ျဖစ္ေပမယ့္ ဓမၼပဒ
ကို ျမန္မာလိုဘာသာျပန္ေပးခဲ့ပါသတဲ့.။ ေအာ္..ေျပာရင္းနဲ႔စကားလမ္းေၾကာင္းေတြကလြဲကုန္ျပန္ပါၿပီ..။ေျပာ
ခ်င္တာက ကဗ်ာ အေၾကာင္း..။
     ဘေလာ့ဂါ အေတာ္မ်ားမ်ားက ကဗ်ာေရးဖူးၾကတယ္.။ကဗ်ာ ဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာကဗ်ာေတြေပါ့ဗ်ာ.။
ေရွးပံုစံ တ်ာခ်င္း၊အိုင္ခ်င္း.၊ ေလးခ်ိဳး ၊ ေဒြးခ်ိဳး ပံုစံအနည္းစုနဲ႔ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ကိုလည္းေရးၾကပါတယ္.။
ဒါေပမယ့္ ေရွးပံုစံကေတာ့အနည္းစုေပါ့...။အဲဒီေတာ့ ေနာက္ပိုင္းေရးတဲ့ကဗ်ာမ်ားထဲက ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကိုပိုေရး
တာမ်ားပါတယ္.။ ဒီေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြကို တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြကလက္မခံၾကဘူး.။ ဒါေပမယ့္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
ျဖစ္လာဖို႔ . ဘယ္ေလာက္ နက္တဲ့စာသားေတြ ပါသလဲ ဆိုတာ ခံစားတတ္တဲ့သူကပဲသိပါတယ္.။ထားပါေတာ့
ေလ.။ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အဲဒီကဗ်ာ ေတြနဲ႔ ဘယ္လို သိကၽြမ္းခဲ့သလဲ ဆိုတာကို စၿပီးမိတ္ဆက္ပါ့မယ္.။

ေရးထံုးအခ်ိဳ႕ႏွင့္ နမူနာအခ်ိဳ႕..
    ကၽြန္ေတာ္ပထမဆံုးစေရးတဲ့ကဗ်ာေလးက.. ပန္းတိုင္ဆိုတဲ့ကဗ်ာေလးပါ..။၈ တန္းႏွစ္က ထင္ပါတယ္.။
ကႏၲာရလမ္း၊ခရီးၾကမ္း၀ယ္
စိမ္းလန္းသစ္ပင္၊တို႔မျမင္ 

သီတာေရေအး၊ တစ္ေပါက္ေလးကို
ႏႈတ္ခ်ိဳျမျမ ၊ေသာက္လိုကလည္း 
နည္းမွ်ေခၽြတာ ၊ေသာက္ရရွာသည္
ကႏၲာခရီးၾကမ္းေသာေၾကာင့္..။
 ဘာညာေပါ့ဗ်ာ..။ တကယ္တမ္းက ကၽြန္ေတာ္အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကဗ်ာကိုဘယ္လိုေရးရမယ္.။ဘယ္လုိကာရန္
ေတြသံုးရမယ္.. ဘာညာဆုိတာ လံုး၀မသိေသးဘူး.။ကဗ်ာေတြအဖတ္နာထားတဲ့အတြက္ နည္းနည္း အံ၀င္
ေနတာ.။ ဒါေပမယ့္ .ဒုတိယအပိုဒ္အစက ကို နဲ႔ ခ်ိဳ နဲ႔က မူရင္းေရးထံုးနဲ႔လြဲေနတာကိုေတြ႔ရပါတယ္.။အဲဒီအ
ခ်ိန္မွာ အိမ္ကအေဖက အေမ့ကိုေပးဖူးတဲ့ကဗ်ာေလးကိုဖတ္မိတယ္.။ (ျပန္မေျပာနဲ႔ေနာ္..)
ဆင္းသန္႔လဲ့ၾကည္
ပန္းႏွင္းဆီသို႔
ထံုရည္ပ်ံ႕သင္း
ခ်စ္ ျခင္း ေမတၱာ
ခ်စ္ကမာၻေလး
လွမ္းမ ေ၀း ေအာင္
လြမ္း ေတးသစၥာဆိုေနမယ္..။     တဲ့.
ၾကည့္စမ္း လွလိုက္တာ.။ သိပ္ကိုသေဘာက်သြားတယ္.။ ၈ တန္းၿပီးေတာ့ ကိုးတန္းတက္မယ့္အခ်ိန္မွာ ကိုး
တန္းကိုေႏြရာသီက်ဴရွင္ယူတယ္.။ အဲဒီမွာ ျမန္မာစာဆရာမက Course အေစာႀကီးၿပီးသြားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က 
ကဗ်ာေရးသင္ခိုင္းတယ္ .။ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကိုစနစ္တက် ျပန္သင္ေပးပါတယ္.။Example ေလးေတြ
နဲ႔ေပါ့.။၄-၃-၁ ကာရန္နဲ႔ ၄-၃-၂ ကာရန္ ဆိုၿပီး ၂ မ်ိဳးရွိတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ၄-၃-၂ က ပိုၿပီးေတာ့ ဖတ္ရတာ ေခ်ာတဲ့
အတြက္ အေရးမ်ားေၾကာင္းရွင္းျပတယ္.။၄-၃-၂ ဆိုတာက.. ပထမပါဒရဲ႕ ၄ လံုးေျမာက္ စာလံုး ၊ ဒုတိယ ပါဒရဲ႕
၃ လံုးေျမာက္စာလံုးနဲ႔. တတိယပါဒရဲ႕.. ၂လံုးေျမာက္စာလံုးတို႔ ကာရန္ထပ္တာကိုဆိုလိုတာပါ.။ ဥပမာေျပာရ
ရင္...
တို႔ရြာက ေလး၊လေရာင္ ေဖြး
ခ်မ္း ေအးသာယာစြာ..။

ဗုဒၶဘာသာ၊သာသနာ
ေရာင္၀ါ ေနသို႔လင္းေစေသာ္

ငါတို႔ဆရာ၊ ပညာ ျပ
အာလူသားေပ.။
(တတိယပိုဒ္မွာ ဆရာ ဆိုတာကိုတစ္လံုးတည္းအျဖစ္သတ္မွတ္ပါတယ္.။)

ထပ္ၿပီးေတာ့. အလံုးမ်ားကိုထပ္ဆက္ျခင္းအားျဖင့္ ကဗ်ာပိုဒ္ေတြျဖစ္လာပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ပါဒေတြထပ္တိုး
ပါ့မယ္..။
ေမာဟိုက္ပင္ပန္း ၊ကိုယ္စိတ္ ႏြမ္းသည့္
သင္တန္းကာ၊ ၾကမ္းရွရွတြင္
ကင္းက် ေသာ ၊လြမ္းခဲ့သည္.။
          ဖတ္တဲ့လူေတြအားလံုးရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဒီလိုပံုစံျမင္ဖူးတယ္ လို႔ ထင္ေနပါလိမ့္မယ္.။ ဒီပံုစံကေတာ့ေခတ္
စမ္းလကၤာေတြမွာအေရးမ်ားတဲ့. ေလးလံုးစပ္ကဗ်ာလို႔ေခၚပါတယ္.။ ဖတ္ရတာ အင္မတန္သြက္ပါတယ္..
ကိုယ့္ဖာသာ စမ္းေရးလို႔သိပ္ေကာင္းပါတယ္..။ ကၽြန္ေတာ္အမ်ားဆံုးေရးခဲ့တာလဲ ဒီလို ကဗ်ာေလးေတြပါပဲ.။

တီထြင္မႈေတြ...
ဒီကဗ်ာေတြရဲ႕ေနာက္မွာ..ေနာက္ထပ္ စြန္႔ဦး တီထြင္မႈေတြထြက္လာတယ္..။ အဲဒါက ပန္႔ခ္ကဗ်ာလို႔ေျပာရမယ္
ထင္တယ္.။ ေလးလံုးစပ္ေတြကို ေခတ္နဲ႔ အညီ ျမွင့္တင္လိုက္တာပါ.။စကားလံုးအကန္႔အသတ္ Lawတစ္ခု
လံုးကို ပယ္လိုက္တယ္.ဘယ္လိုဟာေတြလဲဆိုရင္ဥပမာ..
ေၾကကြဲဆိုနင့္၊သက္မပင့္လို႔ 
ေလလြင့္အာရံု ၊ စိတ္အစံုတြင္ 
မႈန္ေတြေငးေမာ၊ဆႏၵေဇာႏွင့္
ေရာေႏွာျခယ္ကင္း၊ရွင္းရွင္းမ်က္ႏွာ
စြဲလန္းခဲ့တာၾကာပါၿပီ..။
ဆိုတာမ်ိဳးကို...
ေၾကကြဲဆို႔နင့္ ၊ သက္မကိုပင့္လို႔
ေလလြင့္အာရံု ၊စိတ္အစံုထဲမွာေလ....
ေတြေ၀ေငးေမာ၊ဆႏၵေဇာေတြနဲ႔.
ေရာေႏွာမႈန္ျခယ္ကင္းတဲ့၊ ခပ္ရွင္းရွင္းနင့္မ်က္ႏွာ
စြဲလန္းခဲ့တာၾကာခဲ့ပါၿပီေမရယ္..။
ဆိုၿပီးျဖစ္သြားတယ္.။  ကာရန္မမိဘူးလားဆုိေတာ့ မိတယ္..။ဒါေပမယ့္ စကားလံုးကန္႔သတ္ခ်က္ဆိုတဲ့ 
Rule ကိုဖယ္ၿပီးေရးလိုက္တဲ့အတြက္. စည္းခ်က္ နဲ႔ဆိုရမယ့္ ေဘာင္ထဲကလြတ္ထြက္သြားတယ္.။ ေပါ့ပါးၿပီး
ခံစားခ်က္ကို တိုက္ရိုက္ထိတယ္.။ ဟိုတစ္ေလာက အစ္ကို အလင္းသစ္ ေရးထားတဲ့ ေရေသအိုင္ က အဲဒီလို
ကဗ်ာမ်ိဳးပါ.။စကားလံုးေလးေတြေရြးထားတာသိပ္ကိုလွတယ္.။
       ကၽြန္ေတာ္ဆယ္တန္းႏွစ္မွာ အိမ္ကို စာေရးတယ္.. ။ ေလးခ်ိဳးကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေပ့ါ.။စမ္းေရးၾကည့္တာပါ.။
မွတ္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိေတာ့ဘူး.။ ေနာက္ပိုင္းမွသိရတာ ကၽြန္ေတာ္ေရးတာ အမွားေတြသိပ္မ်ား
ေနတယ္.။ ပထမႏွစ္မွာ နံရံကပ္စာေစာင္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္တယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ပိုဒ္စံုရတု ေရးတယ္.။ နာမည္က 
လွ်ံစည္ဘုန္းေမာ္၊တို႔ေက်ာင္းေတာ္ ေခတ္သစ္ရတု ဆိုတဲ့နာမည္ပါ.။ ရတု ကဘာကြာလဲ ဆိုေတာ့.. ဘဲြ႔ကို
ရည္ညႊန္းရတာျဖစ္တယ္.။ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ ၊ေႏြဘြဲ႕ ၊ မိုးဘြဲ႕  ၊ ေတာေတာင္ဘြဲ႔ေပါ့ဗ်ာ. ။သူ႔ရဲ႕အရည္အခ်င္းကို
ေပၚေအာင္ေရးသားရတာျဖစ္ပါတယ္.။ ရတုမွာ သံုးပိုဒ္နဲ႔ အထက္ရတုကို ပိုဒ္စံုရတုလို႔ေခၚပါတယ္.။ သံုးပိုဒ္စ
လံုးရဲ႕  ပထမဆံုး ပါဒေတြညီရင္ အခ်ီညီလို႔ေခၚပါတယ္.၊ပါဒအေရအတြက္ေတြတူရင္လည္းပါဒညီလို႔ေခၚပါ
တယ္.။ ေနာက္ဆံုးပါဒေတြ ညီရင္လည္း. အခ်ညီ လို႔ေခၚပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တဲ့ ပိုဒ္စံုရတုမွာ..
လွ်ံစည္ဘုန္းေမာ္ ၊....၊ပုဂံျပည္လံုးေက်ာ္ ၊ ....၊ ၊ ႀကံစည္ဦးေနာ္..၊..  ၊ မွန္တည္ကုန္းေတာ္၊ ... အစရွိတဲ့ 
အခ်ီပိုဒ္ေတြညီပါတယ္..။ ၁၃ပါဒစီ ပါ၀င္တာလည္း တူညီခဲ့ပါတယ္.။ တန္ေဆာင္ထီးထီးေပါက္ေစေသာ္.၊..။
အေရာင္ညီးညီးေတာက္ေစေသာ္.၊ အေမွာင္ၿပီးစီးေပ်ာက္ေစေသာ္.. ဆိုတဲ့ အခ်ပိုဒ္ေတြလည္းညီပါတယ္..။ 
အခ်ီညီ ၊ အခ်ညီ ၊ပါဒညီ ပိုဒ္စံုရတု လို႔ေခၚလို႔ရပါတယ္.။ ဒါေပမယ့္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ၿပီး.. ပထမႏွစ္က ေရးခဲ့
တဲ့ပိုဒ္စံုရတုေလးက.. နံရံကပ္စာေစာင္ေတြထဲကေန ပစ္လိုက္တဲ့စာရြက္ေတြထဲ ပါသြားတာလား..ဘာလား
မသိရပဲ.. ။ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားပါတယ္.။

၀င္းျမင့္သန္း(မေကြး)နဲ႔ေတြ႔ဆံုျခင္း..
 လွ်ံစည္ဘုန္းေမာ္ ၊ ေသာင္းထိပ္ေက်ာ္၍ ၊ေက်ာင္းေတာ္ဂုဏ္ျမင့္ ၊သေရတင့္ေစ. ၊ .. ဘာညာ.(မွတ္မိေတာ့ဘူး
ဗ်ာ.. ေရးတာေတြက မ်ားေတာ့ ရႈပ္ကုန္ၿပီ..)ဒုတိယႏွစ္မွာ ေရးတဲ့ကဗ်ာက.. စစ္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမဂၢဇင္း
မွာပါခဲ့ပါတယ္.။ ဗိုလ္ေလာင္းဘ၀ေရာက္ၾကေသာခါ တ်ာခ်င္းပါ..။ သူက ေညာင္ရမ္းေခတ္စတိုင္ပါ..။ကၽြန္
ေတာ္တို႔၀န္ႀကီးပေဒသရာဇာ ေရးခဲ့တဲ့. ေႏြဦးကာလ ၊ျမဴထေသာခါ တို႔.၊ ၀ႆန္ကာလ ၊ မိုးက်တည့္လွ်င္တို႔
လိုမ်ိဳးပါပဲ.။ အဲဒီအခါမွာ..ကၽြန္ေတာ္ေလးစားရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆံုျဖစ္္ခဲ့ပံုေလးကို ေျပာျပပါ့မယ္။
အဲဒီကဗ်ာေရးတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ကာရန္ရွာမရတဲ့ေနရာတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ့္ ဖြက္ထားတယ္.။အလြယ္တကူ
မသိႏုိင္တဲ့ ေနရာတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ.။ အဲဒါကၽြန္ေတာ္တို႔အေနာ္ရထာတပ္ရင္း ဘုတ္မွာကပ္ထားတဲ့အခါ.. ။ ေအာင္
ေဇယ်ဖက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အပတ္စဥ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က လာဖတ္ေနရင္းခ်က္ခ်င္းပဲ.။ မိုးသက္ မင္း
ကဗ်ာက ဒီနားေလး လြဲေနတယ္ထင္တယ္ကြ...တဲ့.။ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အပတ္စဥ္ကလူေတာ္
ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကပါတယ္.။ က်ပန္းစကားေျပာပြဲေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တက္တိုင္း ပြဲဆူေအာင္ပြဲက်ေအာင္လုပ္
ေလ့ရွိလို႔ပါ..။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ နဲနဲ တင္းသြားတယ္..။ ဒီေကာင္ကဘာလဲေပါ့..။ အသက္ကလည္းငယ္ေသး
ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသြးနားထင္ေရာက္ေနတာလဲပါမွာေပ့ါဗ်ာ.။ ကၽြန္ေတာ္မ်က္ႏွာပ်က္သြားတာကိုေတြ႔
ေတာ့ သူက . ေအာ္သူငယ္ခ်င္း.. မင္းလည္း ငါ့ကဗ်ာကို လာအားေပးပါဦး ဆိုၿပီး သူတို႔ေအာင္ေဇယ်တပ္ရင္း
ရဲ႕ ဘုတ္ကို ေခၚသြားတယ္.။သူေရးထားတဲ့ကဗ်ာကို ျပတယ္.။ လားလား.. ဆရာသမားက ေရးထားတာ 
ကာခ်င္း ကဗ်ာဗ်ာ..။ လူေတာ္ေတာ္ ကၽြတ္သြားတယ္.။စကားလံုးေတြသံုးထားတာ တကယ္ဗ်ာ.။ လက္လန္
တယ္.။ ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကိုတစ္အ့ံတစ္ၾသျပန္ေမးရတယ္.။ မင္းအျပင္မွာေရးဖူးသလားဆုိေတာ့ သူက ႏုိင္ငံဂုဏ္
ရည္ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ေရႊတံဆိပ္ဆုရွင္တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း. ေျပာမွ ေလးစားစြာ ႏႈတ္ဆက္မိပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္
လည္းသူ႔ကိုပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၀န္ခံတာေပါ့.။ကၽြန္ေတာ္က ေဘာ္လန္တီယာ ေရးတဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း
နဲ႔ သူ႔ကို အင္မတန္ေလးစားပါတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း..။
       ေနာက္ေတာ့ သူနဲ႔ၿပိဳင္ဘက္ေတြလို ျဖစ္လာတယ္.။ ဒါေပမယ္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရေတာ့ သူ႔ကို အေတာ္ကို
ေလးစားပါတယ္. ။ သူက ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုေရးတတ္ပါတယ္.။ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္
က မဂၢဇင္းမွာေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထပ္ပါေသးတာနဲ႔.. က်ပန္းစကားေျပာနဲ႔ စကားရည္လုပြဲအတြက္ Editing 
လုပ္ေပးတာ အားထည့္လိုက္တာေၾကာင့္.ကၽြန္ေတာ္တို႔တပ္ရင္းအႏုိင္ရခဲ့ပါတယ္.။ မႏိုင္ရွိရိုးလား. ကာတြန္း
နဲ႔ပန္းခ်ီ.ကို ေက်ာ္ေဇယ်ာလြင္. တို႔ ဆရာတစ္စု..၊ကဗ်ာနဲ႔ စာမူတည္းျဖတ္က ကၽြန္ေတာ္.. ။ အျပင္အဆင္ပိုင္း
ကို လည္း တပ္ခြဲလိုက္က သပ္ရပ္သူ ေတြ ေပါင္းၿပီးလုပ္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ့္အပိုင္းက သိပ္အား
မပါေပမယ့္.။ ပန္းခ်ီမွာ ေက်ာ္ေဇယ်ာလြင္တို႔ရွိတာက ကာတြန္းအမွတ္နဲ႕ သရုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီအမွတ္ကို အျပတ္
အသတ္နဲ႔ႏုိင္ခဲ့တာပါ.။ စကားရည္လုတို႔ က်ပန္းတို႔ကေတာ့..ေတာ္ေတာ္ကို အားထည့္လိုက္ရပါတယ္.။ 
ေက်ာ္ေဇယ်ာလြင့္လက္ရာေလးေတြကိုၾကည့္ခ်င္ရင္ ဒီပို႔စ္မွာျပန္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္..။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္..
        




ေရးသားသူ : မိုးသက္ // 2:52 PM
အမ်ိဳးအစား:

7 comments:

  1. ကဗ်ာေရးနည္းေလး ဖတ္သြားပါတယ္ဗ်ာ...တဂ္ပိုစ္လည္း ေရးပီးေၾကာင္းပါ..ေပါက္ကြဲမႈေလးေတာ့ပါသြားဒယ္..အကာအရံေလးနဲ ့ေျပးဖတ္.ဗ်ိဳ ့

    ReplyDelete
  2. ကဗ်ာေရးနည္းအေၾကာင္းေတာ္ေတာ္သိတာပဲ.. ဗဟုသုတအျဖစ္ တန္ဖိုးရွိတဲ့. ပို႔စ္တစ္ပုဒ္ပါ. ေနာက္အပိုင္းေတြလည္း ေမွ်ာ္ေနပါတယ္. :)

    ReplyDelete
  3. လူငယ္ တစ္ေယာက္ အေန နဲ ့ ေပ်ာက္ကြယ္ လု ၿဖစ္တဲ့ ျမန္မာ ကဗ်ာ မ်ား အေၾကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္ ေပးတဲ့ အတြက္ .... ေလးစားမိပါတယ္ ....

    ReplyDelete
  4. ညီေလးေရ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္ ဒီပို.စ္ေလးက။ ေက်းဇူးပါဘဲကြာ ကဗ်ာေရးနည္းေလးေတြသိရသြားျပီ။

    ReplyDelete
  5. ညီေလးေရ မင္းစာေလးဖတ္ရတာ ေကာင္းတယ္ကြာ...ကဗ်ာအေၾကာင္းေတာ္ေတာ္ ႏွံ႕စပ္တာဘဲ.....ဒီလိုေလးေတြေရးေတာ႕ ေကာင္းပါတယ္....ဗဟုသုတ ရတာေပါ႕..

    ReplyDelete
  6. မွတ္သားသြားပါတယ္...ဗဟုသုတေတြရလို႔ ေက်းဇူး

    ReplyDelete
  7. အေဖက အေမကုိေပးခဲ႔ဖူးတဲ႔ကဗ်ာေလးက
    ရုိးရုိးရွင္းရွင္းေလးနဲ႔ အဓိပၸါယ္ျပည္႔၀ေနတယ္

    ReplyDelete

မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ မွတ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စာမူခလို႔ ဆိုလို႔ရသလို..
ေနာက္တစ္ပုဒ္ဖန္တီးဖို႔ အားေဆးတစ္ခြက္ေပါ့ဗ်ာ......

 

My Blog List